hajdina köretnek

 2010.05.31. 21:15

A diétánk első pár hete viszonylag jól telt, egész jól sikerült tartanunk a természetgyógyász három legfontosabb szabályát: no cukor, no tejtermék, no gyümölcs. A problémát csak az jelentette, hogy a második hét közepétől Peti székelési szokása a korábbira állt vissza, vagyis sajnos csak 3-4 naponta tud kakilni. Kétségbe esésemben felhívtam a természetgyógyászt, nem szeretném, ha az eddigi jó szériánk az epilepsziájával kapcsolatban eltűnne. Így tehát a harmadik hétre kaptunk egy kis kedvezményt a diétára, már ehet joghurtot kicsi gyümölccsel, mézzel, sok zabpehely és rostokban gazdag ételek. Ezt javasolta a tanácsadó a székrekedés megoldására. Egyenlőre nem sokat változtatott a helyzeten. Így elkezdtem utána olvasni a neten, miket javasolnak, kipróbálunk egy-két dolgot, és igyekszünk tudatosabban odafigyelni, hogy a gyerek több rostot egyen és több folyadékot igyon.

Ma marhapörköltet csináltam hajdinával. (Valójában a marhapörit a fagyóból vettem ki, így már csak a köretet kellett elkészíteni.) Igazán ízletes lett.

A hajdna recept, amit magam kreáltam: 1 csésze hajdina, 2 szál újhagyma, 1 csokor petrezselyem, 1 nagyobb gerezd fokhagyma, só, bors, fűszerkömény, kurkuma, olaj

a hagymát az olajon megpirítottam, belereszeltem a fokhagymát, hozzáöntöttem a hajdinát, felöntöttem kétszeres mennyiségű vízzel és hozzádobtam a többi fűszert lefedtem és amikor elkezdett dagadni a hajdina, hozzá öntöttem még egy csésze vizet. addig fűztem, amíg a vizet teljesem felvette a hajdina és szépen megpuhult. Fenséges lett, ahhoz képest, hogy gabona...., remélem Peti is fog belőle enni (ma ezt még nem tette meg, mert miközben főztem, ő már jól lakott puliszkával)

A bejegyzés trackback címe:

https://olgoj.blog.hu/api/trackback/id/tr822046026

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása