Elkészítettem az első zabpelyhes cookies-t vörösáfonyával. Az alap receptet innen szedtem: http://www.mindmegette.hu/zabpelyhes-cookies.recept

Mindig is úgy gondoltam, hogy a neten talált receptek nagyon jók, csak mindegyik egy kis átalakítást igényel, hogy tökéletes lehessen. Persze van, amikor az átalakítás nem sikeres....

Kicsit tehát megváltoztattam az általam talált receptet, hogy illeszkedjen a táplálkozási tanácsadó által javasoltakhoz.

A hozzávalók tehát nálam a következő képpen alakultak:

3/4 bögre vaj, 5 dkg méz, 2 tojás, 1 1/2 bögre tönköly liszt, 1 teáskanálnyi szódabikarbóna, 1 teáskanál fahéj, 1/4 teáskanál szerecsendió, 1 1/4 bögre zabpehely, 5 dkg vörös áfonya, 1 teáskanál mandula aroma

Egy tálban összekevertem a lisztet, szódabikarbónát, fahéjat, szerecsendiót.Egy másikban kikevertem a mézet a lágy vajjal. Hozzáadtam a mandula aromát és a tojásokat.  Amikor egynemű lett fakanállal hozzákevertem a lisztes keveréket, majd a végén a zabpelyhet és az áfonyát. Kb. 1 óra hosszára betetettem a hűtőbe!!! Amikor letelt a pihenés órája, előmelegítettem a sütőt 180 celciusra. A masszából diónyi gombócokat formálotam, vajazott tepsibe raktam. Kb. 8-10 perc alatt megsült.

A kandida diéta miatt a mézből ennyi pont elég, de amúgy az volt a család meglátása, hogy még inkább mennyei finom lehetett volna, ha kicsit több benne a méz. A kisfiam így is értékelte, és evett belőle (a színes gyümölcs kellett a csalogatáshoz, nélküle nem vagyok biztos, hogy megkóstolta volna, így viszont nem hogy megkóstolta, úgy kellett eltenni előle)

És persze íme a remekmű:

 

A bejegyzés trackback címe:

https://olgoj.blog.hu/api/trackback/id/tr562034457

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása